طراحی KMC X5
طراحی ظاهری KMC X5، که بر پایه فیسلیفت جک S5 ساخته شده است، میتواند به عنوان نقطه ضعف آن در بازار ایران عمل کند. این خودرو بهطور قابل توجهی از مدل قبلی خود متمایز شده است و تغییرات زیادی را در طراحی تجربه کرده است. برخلاف جک S5 که بهطور نسبی تلاش کرده بود تا به طراحی خودروهای هیوندای شبیه باشد، KMC X5 بهطور واضحتری به ریشههای چینی خود بازگشته است.
در نمای جلو، KMC X5 با جلوپنجره بزرگ و ذوزنقهای خود که جلوهای تهاجمی به خودرو بخشیده است، خود را معرفی میکند. چراغهای اصلی به سمت کنارههای سپر منتقل شدهاند و چراغهای روشنایی در روز بر روی کاپوت قرار گرفتهاند. این تغییرات طراحی به خودرو ظاهری متمایز و جلب توجهکننده داده است.
همچنین، طراحان برای افزایش اسپرت بودن ظاهر سهول X6، از خطوط نارنجی رنگ و نوارهای کرومی استفاده کردهاند. این ویژگیها به طراحی خودرو ویژگیهای اسپرت و مدرنتری بخشیدهاند، اما ممکن است در بازار ایران، با توجه به سلیقههای خاص و استقبال از طراحیهای متفاوت، به چالشهایی برخورد کند.
کی ام سی X5 فیسلیفت شده، تفاوتهای واضحی نسبت به مدل قبلی خود، جک S5، نشان نمیدهد. نمای جانبی آنها همچنان شباهتهای زیادی دارد و به طور خاص، تغییرات در طراحی رینگها به نظر تنها تغییر قابل توجه در این بخش است.
از طرف دیگر، در نمای عقب، تغییرات قابل توجهی مشاهده میشود. چراغهای عقب که کمی باریکتر شدهاند و به وسیله یک نوار قرمزرنگ به یکدیگر متصل شدهاند، نشان از طراحی جدیدتری دارند. همچنین، وجود خروجیهای تقلبی اگزوز در بخش زیرین سپر، که در خودروهای جک مرسوم است، نیز به تغییرات طراحی در بخش عقب اضافه میشود.
به طور کلی، فیسلیفت کی ام سی X5 تلاش کرده است تا در برخی جزئیات طراحی به روز رسانیهایی ارائه دهد، اما شباهتهای زیادی با مدل قبلی خود، جک S5، حفظ کرده است.